Ce este scent marketing-ul si cum te poate ajuta sa-ti cresti afacerea

AromaLand martie 20, 2020 Niciun comentariu
Scent Marketing sau branding olfactiv - cum il poti folosi sa-ti cresti afacerea
D

De câte ori nu ți s-a întâmplat să treci pe lângă o patiserie, iar mirosul de acolo te-a făcut să te oprești și să-ți cumperi ceva de acolo? Sau de câte ori nu ți s-a întâmplat să miroși aroma scorțișoarei și ți-ai adus aminte imediat de o întâmplare din copilarie? Scent marketing-ul lucrează în acest fel, iar în rândurile de mai jos îți voi spune mai multe despre cum te poate ajuta să-ți crești afacerea.

 

Ce este scent marketing-ul?

Pe scurt, cunoscut ca și marketing olfactiv, este practica de a folosi o aromă plăcută pentru a mări imaginea unui brand, a îmbunătăți experiența de client sau pentru a mări vânzările. Acesta mai poate fi folosit și pentru a face ca oamenii să (re)vină sau să rămână mai mult timp într-un magazin.

Într-o lume unde concurența pe fiecare domeniu de activitate este acerbă, companiile apelează la fel și fel de metode pentru a se diferenția și pentru a se conecta mai bine la nivel emoțional cu clienții lor. Locurile unde poate fi folosit sunt multe: horeca, magazine, spa-uri, saloane, sali de sport, cabinete, clinici etc.

În plus, produsele de aromaterapie te pot ajuta prin faptul că purifică aerul din încăperi și te poate ajuta pe tine și pe clienții tăi să respirați mai ușor.

Un exemplu de utilizare este cazul unei benzinării din SUA care a decis să își parfumeze ambientul cu aroma de cafea. După aceea, vânzările sale de cafea și gustări au crescut cu 300%.

 

Și totuși, te întrebi de ce marketing-ul olfactiv este atât de eficient?

Prima explicație care îmi vine în minte este subtilitatea sa. Gândește-te că zilnic ești destul de bombardat cu reclame, la radio, tv, pe facebook sau pe oriunde mergi, vezi peste tot afișe, bannere etc.. Ești asaltat zilnic cu multe mesaje încât ochii tăi se uită în altă parte și le ignori pur și simplu.

A doua explicație este faptul că mirosul este strâns legat de acele părți ale creierului care controlează emoțiile și amintirile. Ni se face foame atunci când mirosim mâncarea la cuptor sau când simțim mirosul de portocală sau de brad ne gândim la sărbătorile de crăciun. Au fost făcute mai multe studii legate de cum ne poate influența mirosul, iar mai jos am să-ți prezint mai multe exemple.

 

Tipuri de marketing olfactiv

În funcție de modalitatea în care este folosit și rezultatul dorit, scent marketing-ul se împarte în patru categorii:

Aroma billboard

Cred că acesta este primul lucru la care te gândești atunci când vorbesc de scent marketing sau branding olfactiv. Această subcategorie se referă la faptul că un brand asociază o aromă evidentă cu marca sa. Această aromă este folosită în fiecare locație a firmei și are rol de a fi un fel de billboard care să atragă clienții.

Tematic

În funcție de sezon sau unde există produse grupate pe o anumită tematică se pot folosi anumite arome pentru a încuraja vânzările. Spre exemplu, dacă vrem să vindem o gamă de produse care știm că sunt utilizate de crăciun, putem să folosim aroma de brad, măr, portocală, scorțișoară sau vanilie. În general, aromele tematice sunt mai subtile și generice comparativ cu cele utilizate pentru a fi aroma billboard.

Ambiental

Mirosurile ambientale sunt adesea discrete și plăcute aproape în mod universal. Scopul lor este de a elimina mirosurile neplăcute, de a purifica și parfuma ambientul. Exemplul cel mai concret este în cazul băilor de la mall-uri.

Miros semnătură

Multe brand-uri folosesc un anumit miros în toate locațiile lor sau pentru un anumit produs. Câteodată este folosită o anumită aromă pentru a trezi un anumit sentiment sau un parfum pe care îl vinde firma respectivă. De exemplu, cu toții știm acele cataloage de parfumuri care au paginile parfumate cu mirosul produsului respectiv.

 

Cum influențează scent marketing-ul pe potențialii clienți

Firmele își fac un anumit branding olfactiv în funcție de obiectivele și valorile lor. Iată câteva exemple de utilizări ale unor mirosuri.

Aromele florale: Încurajează oamenii să cumpere sau să rămână mai mult timp într-un loc.

Mirosul de piele: Mărește valoarea percepută a produselor și este folosită pentru a induce sentimentul de calitate premium. Este adesea folosit de către brand-urile de lux.

Lavanda: Promovează starea de relaxare și este potrivită pentru saloane sau spa-uri.

Lămâița:  Împrospătează și reînvigorează. Este potrivită pentru hoteluri și săli de sport.

Vanilie: Induce o stare de spirit plăcut și este potrivită pentru sălile de spectacol sau locuri unde se dorește promovarea unei stări de bine.

 

Câteva exemple de brand-uri străine

Bloomingdale’s – este un lanț de magazine de lux din SUA care folosește câte o aromă diferită pentru o anumită categorie de produse. Liliac pentru lenjerie, pudră de talc pentru hainele  de bebeluși, nucă de cocos pentru articolele de înot.

Cineplex – folosește aroma de floricele în toate sălile sale pentru a mări experiența de cinema și pentru a crește vânzările de gustări.

Hyatt – este un lanț multinațional de hoteluri care folosește un amestec de piele și patchouli pentru a reda senzația de lux  în sălile lor de recepție.

Cinnabon – lanț de patiserii din SUA. Acesta își pune cuptoarele la intrare în magazine în așa fel încât zona din apropiere să aibă mirosul de scorțișoară al rulourilor pe care le vând. Este o tactică naturală de marketing olfactiv pentru a-și promova un produs principal.

 

Rezultatele studiilor în scent marketing

  • Într-un studiu realizat de către suedezi, s-a parfumat standul de șampoane dintr-un magazin. Ulterior s-a constatat că vânzările totale de șampon au crescut cu 27%, iar la standul respectiv crescuseră vânzările cu 36,9%, comparativ cu alte magazine din aceeași rețea.
  • Mirosul poate mări intenția de a cumpăra cu 80% potrivit unui studiu realizat de Nike în magazine de retail.
  • 84% dintre clienții ce vizitează un magazin ar fi dispuși să cumpere un produs care este expus într-o cameră parfumată, conform unui studiu realizat de către Martin Lindstrom și Philip Kotler în 2003
  • Tot același studiu a arătat că oamenii sunt dispuși să plătească cu 10 – 15% mai mult pentru un produs parfumat
  • Oamenii își pot aminti după 12 luni un miros cu o precizie de 65%, comparativ cu o precizie de 50% în cazul amintirilor vizuale, conform unui studiu realizat de către Martech Research & Studies.

 

De ce branding-ul olfactiv ar fi o soluție pentru tine?

Motivele ar fi suficiente. Voi reda pe scurt principalele beneficii:

  • Este o modalitate mai subtilă și eficientă de a te conecta cu potențialii tăi clienți la nivel emoțional, în comparație cu reclamele vizuale.
  • Te ajută să ai mai multe vânzări prin faptul că îmbunătățește experiența clientului
  • Elimină mirosurile neplăcute
  • Încurajează oamenii să intre și să se întoarcă în magazinul tău
  • Brand-ul tău devine mult mai ușor de recunoscut și te poți diferenția mai mult de concurența ta
  • Îmbunătățește productivitatea angajaților tăi
  • Purifică aerul și te ajută pe tine, pe angajații și pe clienții tăi să respire mai bine. În special când aromele sunt difuzate cu ajutor difuzoarelor ultrasonice.

 

Așadar, acum că ai parcurs acest material, ai de gând să folosești anumite arome pentru afacerea ta sau te gândești să-ți creezi un miros semnătură? Lasă-ne un comentariu pe rețelele de socializare. Dacă informația ți s-a părut utilă, distribuie acest articol unui prieten care deține o afacere sau este un om de marketing.

P.S. La Aroma Land ne specializăm în crearea celor mai bune experiențe olfactive. Avem peste 20 de ani de experiență în producția și distribuirea produselor de aromaterapie și te putem ajuta în a crea un parfum semnătură pentru marca ta.

Te-ar mai interesa sa citești

Utilizarea aromaterapiei la locul de munca | Beneficii | Recomandari

Difuzor Aromaterapie Ultrasonic vs. Ceramic | Asemănări si diferențe | Ce sa aleg?

6 arome care creeaza atmosfera de sarbatori in casa ta

AromaLand

Web Site

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.